Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA100
- Bestseller
Kod EAN:
Kod produktu: SA100
Gwarancja: Producenta, 12 miesięcy
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
System do ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych SA-100
Nowoczesny moduł SA100 w wersji 5 separuje dodatkowy akumulator.
Podczas pracy silnika pojazdu (wtedy występuje ładowanie z alternatora) przekazuje napięcie do dodatkowego akumulatora, a po jego wyłączeniu zapobiega przed rozładowaniem głównego akumulatora podczas postoju (gdy korzystamy z różnych odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora).
Moduł SA-100 monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V / 26.8V, (występuje po uruchomieniu silnika), to moduł rozpocznie przekazywanie napięcia do dodatkowego akumulatora (zastosowano zwłokę 10 sekundową).
W module jest dioda informacyjna o stanie pracy, można również podłączyć zewnętrzną diodę (którą umieścimy w widocznym miejscu).
Po wyłączeniu silnika układ odłączy dodatkowy akumulator dopiero, gdy zostanie osiągnięty ustawiony wcześniej próg napięcia odłączenia.
Separator akumulatorów SA100 możemy zamontować w dowolnym miejscu.
Może to być przy głównym akumulatorze lub przy dodatkowym (w tej opcji należy do gniazda MON podłączyć przewód z głównego akumulatora o małej średnicy).
SA-100 został wyposażony również w złącze zdalnego manualnego załączenia, wystarczy zastosować przełącznik aby układ załączył się manualnie.
Układ jest "DUAL", działa w instalacjach 12V jak i 24V. Automatycznie się dopasowuje.
Moduł SA100 nie posiada elementów mechanicznych jak w przypadku innych produktów, gdzie stosuje się mało efektywne przekaźniki.
Taki sposób działania zapewnia:
- Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem, jeżeli jednak napięcie będzie powyżej 13.4V / 26.8V po 10 sekundach rozpocznie się przekazanie napięcia i co za tym idzie ładowanie akumulatora dodatkowego.
- Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu - nastąpi spadek napięcia) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane wg ustalonego progu.
- Moduł umożliwia ręczne połączenie dwóch akumulatorów (poprzez naciśnięcie przycisku lub zdalnie) w celu wspomagania zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu (np. wyciągarki) lub rozruchu silnika*.
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:
- idealny w systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
- samochodach serwisowych,
- zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
- izolowanie akumulatorów w innych systemach.
Najważniejsze cechy:
- brak elementów mechanicznych (przekaźnik),
- niski pobór prądu bez obciążenia,
- wysoka sprawność nominalnie 99,9%,
- zabezpieczenie przed przeciążeniem instalacji,
- zabezpieczenie przed załączeniem gdy nie jest podłączony akumulator/ma za niskie napięcie/zwarcie,
- wybór progu odłączenia od głównego akumulatora,
- sygnalizacja LED,
- ręczne załączenie,
- wyjście typu OC (możliwość podłączenia diody sygnalizacyjnej),
- działa z napięciem 12V lub 24V – automatycznie dopasowanie,
- zdalne załączenie,
- dodatkowe złącze pomiarowe,
- solidne połączenie z przewodami dzięki dodatkowemu konektorowi,
- zabezpieczenie przeciążeniowe,
- zabezpieczenie termiczne.
Produkt wyprodukowany w POLSCE
Więcej informacji można przeczytać na blogu, temat: Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40
*-W przypadku rozładowania głównego akumulatora należy odczekać klika minut po załączeniu ręcznego aby prądy wyrównały się.
Upewnij się że instalacja w samochodzie umożliwia stosowanie modułu SA100. Układ nie reguluje napięcia i prądu.
Dane techniczne.
Napięcie pracy:
12V: 9-15.5VDC
24V: 19-31VDC
Automatyczne wykrywanie
Maksymalny prąd:
100A
Maksymalna zalecana wartość bezpiecznika:
80A
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:
do 150Ah
Rodzaj akumulatora ołowiowe:
samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne
Tolerancja pomiaru:
± 5%
Wymiary ok:
Wys. 2,5 cm
Szer. 6 cm
Dł. 10,5 cm
Temperatura pracy
-20°C - 50°C
Inne filmy, gdzie wspomniano o separatorze SA100 (wersja 2)
TVN Turbo Duda i Klimek, od 2:09
Link bezpośredni https://www.youtube.com/watch?v=cn2K9Tn3KsM?t=129
Kapitan Przyczepa, oglądaj od: 1 godzina 05 minut i 20 sekund
Kapitan Przyczepa, Doc Kamper, oglądaj od: 11 minut i 05 sekund
Link bezpośredni https://youtu.be/wCiqNmB_h3Y?t=665
Van Tramps, od 10:13
Link bezpośredni https://youtu.be/HztcztDURk8?t=613
Zwiedzamy Vanem
Link bezpośredni https://www.youtube.com/watch?v=hIq1jslIxd4
Pliki do pobrania
Opinie
Dodanie oceny i komentarzy możliwe jest tylko dla osób posiadających konto w sklepie TECHTRON które zakupiły produkt.
Opinie dodane przed 01.01.2023 pochodzą od osób, które oświadczyły, że nabyły dany produkt lub go używały i nie są weryfikowane.
Administrator ma prawo do niepublikowania opinii sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego lub nie odzwierciedlają właściwości produktu.
02-03-2020
Zmodernizowałem stary układ, który był na jakimś przekaźniku z którym co chwile był problem. Wsadziłem ten układ i od tej chwili nie ma problemu z ładowaniem i zasilaniem moich sprzętów.
Także polecam
06-01-2020
Działa bez problemu w instalacji elektrycznej kampera
el
11-12-2019
Nie polecam podłączać przetwornic 12/230 24/230 do akumulatorów gdy współpracują one z modułem separowania gdyż ulegają spaleniu / dosłownie/
--
Odpowiedz sprzedawcy
Moduł nie zmienia napięcia, jeżeli przetwornica uległa spaleniu to przyczyna jest inna niż sam moduł SA100.
Seweryn
15-07-2019
9 bo urządzenie stosunkowo drogie, niemniej jednak warte zakupu. Wszystko działa jak należy, tak jak na załączonych powyżej nagraniach. Nadal mam jednak wątpliwości co do samego połączenia na śrubach bo autor nagrań mówi, że można podpiąć do ilu się chce, a w instrukcji napisane jest, że należy wykorzystać wszystkie złącza śrubowe. Poza tym wszystko pokrywa się z tym co na nagraniu. Pamiętajcie tylko, że jeśli podpinacie dodatkową diodę led do OC to pamiętajcie, by z drugiej strony podpiąc ją do + a nie do masy bo ja się pomyliłem i w ten sposób zmarnowałem jedną diodę :D
Marcin
01-05-2019
Podasz link gdzie kupiłeś ten woltomierz z przełącznikami?
Ignát
19-02-2019
Dobre je to
Marcin
02-02-2019
A czy akumulatory muszą mieć takie same parametry? Tam pojemność itd
03-08-2018
-2 za cenę, jednak sam produkt jest w porządku.
24-06-2018
Dobry zakup
Jacek
13-12-2017
Separator jest naprawdę mały, bez problemu umieściłem go w przestrzeni gdzie mam akumulator. Bez problemu działa. Dzięki dodatkowej sygnalizacji widzę kiedy pracuje i pokrywa się z tym jak go użytkuję (silnik pracuje - załączony, silnik wyłączony i po paru chwilach się rozłączy jak obciążam dodatkowy akumulator). Czyli działa tak jak powinien. POLECAM.
15-11-2017
zakupiłem moduł i od 3 tygodni jeździ w moim sprinterze. Działa bez zarzutu.
Kirs bus
26-10-2017
Polecam do modułu zakupić również złącza, wtedy połączenie z przewodami to jest bajka
Auto-El
19-10-2017
Moduł "first class", razem z dodatkowym złączem montaż jest bardzo prosty i szybki.
15-09-2017
Kiedy produkt będzie dostępny w sprzedaży?