System do ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych SA-100
Nowoczesny moduł SA100 w wersji 5 separuje dodatkowy akumulator.
Podczas pracy silnika pojazdu (wtedy występuje ładowanie z alternatora) przekazuje napięcie do dodatkowego akumulatora, a po jego wyłączeniu zapobiega przed rozładowaniem głównego akumulatora podczas postoju (gdy korzystamy z różnych odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora).
Moduł SA-100 monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V / 26.8V, (występuje po uruchomieniu silnika), to moduł rozpocznie przekazywanie napięcia do dodatkowego akumulatora (zastosowano zwłokę 10 sekundową).
W module jest dioda informacyjna o stanie pracy, można również podłączyć zewnętrzną diodę (którą umieścimy w widocznym miejscu).
Po wyłączeniu silnika układ odłączy dodatkowy akumulator dopiero, gdy zostanie osiągnięty ustawiony wcześniej próg napięcia odłączenia.
Separator akumulatorów SA100 możemy zamontować w dowolnym miejscu.
Może to być przy głównym akumulatorze lub przy dodatkowym (w tej opcji należy do gniazda MON podłączyć przewód z głównego akumulatora o małej średnicy).
SA-100 został wyposażony również w złącze zdalnego manualnego załączenia, wystarczy zastosować przełącznik aby układ załączył się manualnie.
Układ jest "DUAL", działa w instalacjach 12V jak i 24V. Automatycznie się dopasowuje.
Moduł SA100 nie posiada elementów mechanicznych jak w przypadku innych produktów, gdzie stosuje się mało efektywne przekaźniki.
Taki sposób działania zapewnia:
- Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem, jeżeli jednak napięcie będzie powyżej 13.4V / 26.8V po 10 sekundach rozpocznie się przekazanie napięcia i co za tym idzie ładowanie akumulatora dodatkowego.
- Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu - nastąpi spadek napięcia) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane wg ustalonego progu.
- Moduł umożliwia ręczne połączenie dwóch akumulatorów (poprzez naciśnięcie przycisku lub zdalnie) w celu wspomagania zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu (np. wyciągarki) lub rozruchu silnika*.
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:
- idealny w systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
- samochodach serwisowych,
- zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
- izolowanie akumulatorów w innych systemach.
Najważniejsze cechy:
- brak elementów mechanicznych (przekaźnik),
- niski pobór prądu bez obciążenia,
- wysoka sprawność nominalnie 99,9%,
- zabezpieczenie przed przeciążeniem instalacji,
- zabezpieczenie przed załączeniem gdy nie jest podłączony akumulator/ma za niskie napięcie/zwarcie,
- wybór progu odłączenia od głównego akumulatora,
- sygnalizacja LED,
- ręczne załączenie,
- wyjście typu OC (możliwość podłączenia diody sygnalizacyjnej),
- działa z napięciem 12V lub 24V – automatycznie dopasowanie,
- zdalne załączenie,
- dodatkowe złącze pomiarowe,
- solidne połączenie z przewodami dzięki dodatkowemu konektorowi,
- zabezpieczenie przeciążeniowe,
- zabezpieczenie termiczne.
Produkt wyprodukowany w POLSCE
Więcej informacji można przeczytać na blogu, temat: Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40
*-W przypadku rozładowania głównego akumulatora należy odczekać klika minut po załączeniu ręcznego aby prądy wyrównały się.
Upewnij się że instalacja w samochodzie umożliwia stosowanie modułu SA100. Układ nie reguluje napięcia i prądu.