Separator akumulatorów odporny na wilgoć SA100-H
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
Produkt archiwalny
Szczelny Separator akumulatorów SA100-H
Marka TECHTRON odznaczona LAUR EKSPERTA 2020/2021
Specjalna wersja separatora akumulatorów SA100 do pracy w ciężkich warunkach, zwiększono odporność na wilgoć (elektronika została zabezpieczona przed działaniem wilgoci) oraz obudowa pełni teraz funkcję radiatora co umożliwia montaż separatora w zamkniętych przestrzeniach.
Moduł został umieszczony w obudowie i został zalany specjalną masą, która zwiększa odprowadzanie ciepła oraz chroni układ przed działaniem wilgoci. Zamiast złącza do podłączenia z instalacją mamy do dyspozycji specjalny wtyk.
Moduł SA-100H można śmiało instalować w łodziach, komorach silnika czy też w obudowach akumulatorów czyli tam gdzie jest ryzyko narażenia układu na działanie wilgoci.
Separator SA-100H zachowuje funkcjonalność modułu SA-100 w wersji sprzętowej 2.0
Opis działania:
Podczas pracy silnika pojazdu (wtedy występuje ładowanie z alternatora) moduł przekazuje napięcie do dodatkowego akumulatora, a po jego wyłączeniu zapobiega przed rozładowaniem głównego akumulatora podczas postoju (gdy korzystamy z różnych odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora).
Moduł SA-100H monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V / 26.8V, (występuje po uruchomieniu silnika), to moduł rozpocznie przekazywanie napięcia do dodatkowego akumulatora (zastosowano zwłokę 10 sekundową). W module jest dioda informacyjna o stanie pracy, można również podłączyć zewnętrzną diodę (którą umieścimy w widocznym miejscu). Po wyłączeniu silnika układ odłączy dodatkowy akumulator dopiero, gdy zostanie osiągnięty ustawiony wcześniej próg napięcia odłączenia.
Separator akumulatorów SA100H możemy zamontować w dowolnym miejscu, również narażonym na działanie wilgoci.
Moduł SA100H nie posiada elementów mechanicznych jak w przypadku innych produktów (gdzie stosuje się mało efektywne przekaźniki) oraz diod (generują spadek napięcia).
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:
- idealny w systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
- samochodach serwisowych,
- Łodziach,
- zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
- izolowanie akumulatorów w innych systemach.
Najważniejsze cechy:
- brak elementów mechanicznych (przekaźnik),
- brak diod półprzewodnikowych generujących spadek napięcia,
- niski pobór prądu bez obciążenia,
- wysoka sprawność nominalnie 99,9%,
- odporny na zwarcie (przy zastosowaniu odpowiednich bezpieczników),
- wybór progu odłączenia od głównego akumulatora,
- sygnalizacja LED,
- ręczne załączenie,
- wyjście typu OC (możliwość podłączenia diody sygnalizacyjnej),
- działa z napięciem 12V lub 24V – automatycznie dopasowanie,
- zdalne załączenie,
- dodatkowe złącze pomiarowe,
- Odporność na działanie wilgoci, pyłu,
- połączenie z przewodami dzięki dodatkowemu dedykowanemu złączu.
Produkt wyprodukowany w POLSCE
Więcej informacji można przeczytać na blogu, temat: Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40
Układ nie reguluje napięcia i prądu.
Cały układ nie może być narażony na bezpośrednie działanie wody - złacze nie jest hermetyczne.
SA100H, SA-100H,SA-100-H
Dane techniczne.
Napięcie pracy:
12V: 10-16VDC
24V: 20-31VDC
Automatyczne wykrywanie
Maksymalny prąd
100A
Prąd przewodzenia ciągły
do 80A
Maksymalna zalecana wartość bezpiecznika
80A
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego
do 150Ah
Rodzaj akumulatora ołowiowe:
samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne
Tolerancja pomiaru:
± 5%
Wymiary ok:
Wys. 3 cm
Szer. 7,5cm
Dł. 8 cm bez złącza, 12.5cm ze złączem
Temperatura pracy
-20°C - 50°C