Ładowarka DC/DC dodatkowego akumulatora 12V MR10

Kod EAN: 5905204691298
Kod produktu: MR10
Wybrane cechy
-
Napięcie wejściowe:
12V
-
Napięcie wyjściowe:
12V
-
Prąd ładowania:
10A
-
Funkcja:
DC -> DC
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
Ładowarka DC/DC 12V 10A MR10
Ładowarka DC/DC o oznaczeniu MR10 to układ, który pozwala na ładowanie dodatkowego akumulatora o napięciu nominalnym 12V z instalacji 12V.
Jeżeli jest potrzeba zainstalować dodatkowy akumulator w:
- Samochodzie
- Przyczepie
- Kamperze
- Łodzi
- Motorówce
- Łódce
to nasz układ spisze się idealnie.
Dlaczego należy zastosować ładowarkę DC/DC?
Jeżeli mamy potrzebę, aby wykorzystać dodatkowy akumulator do zasilania różnych urządzeń to należy go co jakiś czas naładować.
Nie zawsze mamy możliwość ładowania dodatkowego akumulatora z sieci 230V lub gdy wykorzystujemy panele fotowoltaiczne a energia ze słońca jest niewystarczająca.
Idealnie jest wykorzystać pracujący silnik oraz jego alternator (który ładuje akumulator rozruchowy) do ładowania dodatkowego akumulatora.
Z pewnych względów akumulatory nie są podłączone na stałe (chodzi to to, aby uniemożliwić rozładowanie akumulatora rozruchowego) lub wydajność prądowa alternatora jest na tyle mała że istnieje ryzyko ciągłego niedoładowania akumulatora rozruchowego.
Prosty przykład.
Łódź, która ma silnik zaburtowy posiada alternator o wydajności prądowej 18A.
Podłączenie akumulatora rozruchowego do tego drugiego akumulatora + jego obciążenie(oświetlenie, sondy, ładowarki spowoduje zbyt duże obciążenie.
Nasz układ MR10, który ładuje dodatkowy akumulator prądem 10A pobiera ze źródła prąd max 10-12A (w zależności od wysokości napięcia wejściowego oraz napięcia wyjściowego).
Co za tym idzie, "zostaje" wolne 6A.
Inna sprawa to ograniczenie prądu ładowania.
Wykorzystując akumulator małej pojemności nie zostanie on ładowany nadmiarowym prądem.
Podobnie sprawa ma w przypadku akumulatorów LiFePO4, które to potrafią przyjąć ogromny ładunek podczas ładowania.
układ MR10 ograniczy prąd i nie ma ryzyka przeciążenia alternatora lub też niedoładowania.
Ładowanie akumulatora w przyczepie
Ładowanie akumulatora w przyczepie jest problematyczne, do dyspozycji praktycznie mamy tylko gniazdo przyczepy, które ma duże ograniczenia co do możliwości prądowych.
W zależności od instalacji, może się okazać że gniazdo może przenieść prąd do 15A przez dodatkowe PINy, wtedy układ MR10 spisze się idealnie zabezpieczając instalację przez jej stopieniem.
Ładowanie z gniazda zapalniczki?
Tak, układ MR10 umożliwia ładowanie z gniazda zapalniczki!
Jeżeli producent pojazdu przewidział obciążenie gniazda większym prądem i zastosował bezpiecznik 15A to jak najbardziej możesz wykorzystać układ MR10 TECHTRON do ładowania dodatkowego akumulatora który służy np do zasilania kamerki czy przenośnej lodówki.
Wystarczy że zastosujesz odpowiedni wtyk do gniazda i już możesz cieszyć się układem, który szybko możesz podłączyć jak i rozłączyć.
Maksymalny prąd pobierany przez ladowarkę jest uzależniony od napięcia wejściowego. Maksmyalny prąd wejściowy przy napięciu wejściowym 12.5V i wyjściowym 14.2V wynosi ok 12A.
Podłączenie układu jest banalnie proste.
Ładowarka DC/DC posiada złącze, gdzie znajdziemy WEJŚCIE (IN) do podłączenia akumulatora głównego (lub z gniazda), WYJŚCIE (OUT) do którego podłączamy akumulator dodatkowy.
Układ posiada również złącze CTRL, które służy do uruchamiania procesu ładowania akumulatora dodatkowego.
Podajemy tam napięcie dodatnie z akumulatora głównego. Jeżeli układ będzie podłączany do gniazda zapalniczki a w tym gnieździe napięcie zanika po wyłączeniu silnika to należy te złącze połączyć z wejściem + (IN).
Zasada działania
Podajemy sygnał sterujący (napięcie 12V + z aku głównego) na złącze CTRL lub wkładamy wtyczkę do gniazda.
Ładowarka rozpocznie ładowanie po 30 sekundach
Ładowanie pełym prądem jest:
- Do napięcia ok 14.2V
- Jeżeli napięcie wejściowe jest powyżej ok 12.5V
Ładowanie kończy się, gdy napięcie osiągnie 14.4V oraz prąd spadnie w okolice 1.4A.
Ponowne ładowanie rozpocznie się gdy napięcie spadnie poniżej 13V lub zostanie ponownie uruchomiony układ,
Jeżeli napięcie wejściowe spadnie poniżej ok 12.4V to układ zacznie obniżać prąd ładowania. Przy napięciu poniżej 12.2V prąd ładowania wynosi już niecały 1A.
Napięcie poniżej 12V powoduje że układ praktycznie nie ładuje już akumulatora.
Uwaga! Ładowarka nie jest hermetyczna, wymagany jest swobodny przepływ powietrza.
Napięcie pracy:
- 12.5-15.5V
- ok 10A
- 14.4V ± 0.2V
- <1.5A
- <13V
Maksymalny prąd ładowania ok
- 10A @ Uwe >12.5V @ temp wew 25°C
Maksymalny prąd pobierany z akumulatora rozruchowego (podczas pracy silnika - ładowanie)
- do 12A @ Uwe =12.5V, Uwy=14.2V
- do 10.5A @ Uwe >14V
- 0.005A
Tolerancja napięcia wyjściowego (przy obciążeniu poniżej 2A i napięciu nominalnym >12V):
- ± 2%
Maksymalna wartość bezpiecznika (dodatkowe, gdy długie przewody)
- 20A (Wejście)
- 15A (Wyjście)
Zalecana minimalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 30Ah (LiFePO4)
- 40Ah (AGM,WET)
- 60Ah (GEL)
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 150Ah
Rodzaj akumulatora:
- samochodowe (z płynnym elektrolitem),
- żelowe,
- AGM,
- trakcyjne,
- LiFePo4 (z BMS)*
Wymiary:
- Wys. 48mm
- Szer. 145mm
- Dł. 80mm
Temperatura pracy
- -20°C - 40°C
Chłodzenie:
- Aktywne (wentylator)
Zabezpieczenia
- Temperaturowe,
- Zwarciowe,
- Przed zbyt niskim napięciem akumulatora rozruchowego (ograniczenie prądu lub brak ładowania),
- Przed zbyt wysokim napięciem na wyjściu
Sygnalizacja
- Wewnętrzny LED
Powiadom o dostępności Jeśli wariant produktu któego szukasz nie jest obecnie dostępny, wpisz swój adres e-mail. Jak tylko się pojawi na stanie, od razu zostaniesz o tym poinformowany