Układ ładowania dodatkowego akumulatora 12V MR50
Ładowarka DC/DC MR50 - Kompatybilny układ ładowania również z samochodami z układem Start - Stop oraz Smart alternator / Inteligentnym ładowaniem.
Produkt w fazie projektowania
Inowacyjny układ ładowania dodatkowego akumulatora z funkcjami, których nie mają inne podobne układy.
Główne funkcje
- Ładowanie akumulatora dodatkowego z akumulatora głównego (rozruchowego),
- Zabezpieczenie akumulatora rozruchowego przed rozładowaniem w przypadku gdy akumulatory byłby podłączone razem bez żadnego układu nadzorującego,
- Optymalizacja procesu ładowanie poprzez określenie maksymalnego napięcia ładowania oraz ograniczenia prądu,
- Ładowanie akumulatorów z płynnym elektrolitem, AGM, GEL, LiFePO4,
- Funkcja wzbudzania rozładowanego, odłączonego (LiFePO4) akumulatora dodatkowego,
- Funkcja ładowania akumulatora rozruchowego w sytuacji, gdy akumulator dodatkowy jest naładowany (wsteczne ładowanie),
- Kompatybilność pracy w starszych pojazdach jak i nowych z systemem Start-Stop.
Dwa sposoby uruchomienia układu (ładowania).
Pierwszy sposób to tradycyjny pomiar napięcia na akumulatorze rozruchowym.
Użytkownik ustawia tryb pracy "po napięciu" i podłącza ładowarkę dwoma przewodami do akumulatora rozruchowego.
Ładowanie rozpocznie się po 30 sekundach jeżeli napięcie na akumulatorze głównym osiągnie wartość minimum 13.5V
Zakończenie ładowania nastąpi jeżeli napięcie spadnie poniżej 13V w ciągu 3 minut lub natychmiast jeżeli napięcie spadnie poniżej 12,6V.
Drugi sposób to podanie sygnału sterowania (napięcie +12V, np po stacyjce, z gniazda zapalniczki) do specjalnego złącza.
Użytkownik ustawia tryb pracy "po sygnale" i podłącza ładowarkę dwoma przewodami do akumulatora rozruchowego oraz dodatkowym (cienki) przewodem do stacyjki/włącznika/gniazda zapalniczki.
Ładowanie rozpocznie się po 30 sekundach jeżeli napięcie na akumulatorze głównym osiągnie wartość minimum 13.5V
Zakończenie ładowania nastąpi jeżeli napięcie spadnie poniżej 11,8V.
Ładowanie akumulatora dodatkowego (hotelowego)
Zastosowano specjalny algorytm ładowania.
Jeżeli napięcie ładowania osiągnie wartość 14V ładowarka rozpocznie ograniczać prąd ładowania w celu ograniczenia gazowania akumulatora, szybkiego nagrzewania i co za tym idzie zmniejszenia jego trwałości.
Ładowanie absorpcyjne trwa do momentu, gdy prąd ładowania osiągnie wartość 1A.
Użytkownik wybiera typ akumulatora z dostępnych czterech typów a są to: AGM, GEL, z płynnym elektrolitem, LiFePO4.
Ładowarka posiada zabezpieczenie, jeżeli napięcie na akumulatorze dodatkowym wynosi mniej niż 9V ładowanie nie rozpocznie się.
Zabezpiecza to przez ewentualnym uszkodzeniem akumulatora lub też zwarciem na wyjściu/uszkodzeniem przewodów.
Nasza ładowarka posiada unikalną funkcję wzbudzania dodatkowego akumulatora.
Aktywuje się ja poprzez naciśnięcie wbudowanego przycisku i układ dostarczy napięcie 12V o małym natężeniu.
Przydatna funkcja, jeżeli nasz akumulator LFP (LiFePO4) został wyłączony przez BSM z powodu jego całkowitego rozładowania.
Kolejną unikalna funkcją naszej ładowarki DC/DC jest ładowanie akumulator rozruchowego.
MR50 ładuje akumulator rozruchowy z akumulatora dodatkowego prądem o małym natężeniu. Pozwoli to na utrzymanie akumulatora głównego w naładowaniu w przypadku gdy pojazd stoi dłuższy czas.
Aby ładowanie nastąpiło muszą być spełnione następujące warunki:
- Ta funkcja działa tylko w trybie pracy "po sygnale" a na jego wejściu brak sygnału.
- Napięcie na akumulatorze dodatkowym jest wyższe od 13.8V,
- Napięcie na akumulatorze rozruchowym wynosi mniej niż 12.2V,
- Ładowanie trwa do momentu, gdy na akumulatorze dodatkowym napięcie nie spadnie poniżej 13.6V,
Fa funkcja spisze się, gdy akumulator dodatkowy jest ładowany przez regulator ładowania z modułów fotowoltaicznych lub zewnętrznej ładowarki 230V.
Funkcje finalngo produktu mogą się zmienić, możliwość zmian parametrów.
Zaprojektowano i wyprodukowano w Polsce.