Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR50
Kod EAN:
Kod produktu: MR50
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
Układ ładowania dodatkowego akumulatora 12V MR50
Ładowarka DC/DC MR-50 - Kompatybilny układ ładowania również z samochodami z układem Start - Stop oraz Smart alternator / Inteligentnym ładowaniem.
Produkt w fazie projektowania
Inowacyjny układ ładowania dodatkowego akumulatora z funkcjami, których nie mają inne podobne układy.
Główne funkcje
- Ładowanie akumulatora dodatkowego z akumulatora głównego (rozruchowego),
- Zabezpieczenie akumulatora rozruchowego przed rozładowaniem w przypadku gdy akumulatory byłby podłączone razem bez żadnego układu nadzorującego,
- Optymalizacja procesu ładowania poprzez określenie maksymalnego napięcia ładowania oraz ograniczenia prądu,
- Ładowanie akumulatorów z płynnym elektrolitem, AGM, GEL, LiFePO4,
- Funkcja wzbudzania rozładowanego, odłączonego przez BMS (LiFePO4) akumulatora dodatkowego,
- Funkcja ładowania akumulatora rozruchowego w sytuacji, gdy akumulator dodatkowy jest naładowany (wsteczne ładowanie),
- Kompatybilność pracy w starszych pojazdach jak i nowych z systemem Start-Stop i inteligentnym alternatorem (Diesel normy Euro 5 i Euro 6).
Dwa sposoby uruchomienia układu (ładowania).
Pierwszy sposób to tradycyjny pomiar napięcia na akumulatorze rozruchowym.
Ładowanie akumulatora dodatkowego (hotelowego)
Zastosowano specjalny algorytm ładowania.
Jeżeli napięcie ładowania osiągnie wartość 14V ładowarka rozpocznie ograniczać prąd ładowania w celu ograniczenia gazowania akumulatora, szybkiego nagrzewania i co za tym idzie zmniejszenia jego trwałości.
Ładowanie absorpcyjne trwa do momentu, gdy prąd ładowania osiągnie wartość 1-2A.
Użytkownik wybiera typ akumulatora z dostępnych czterech typów a są to: AGM, GEL, z płynnym elektrolitem, LiFePO4.
Ładowarka posiada zabezpieczenie, jeżeli napięcie na akumulatorze dodatkowym wynosi mniej niż 9V ładowanie nie rozpocznie się.
Zabezpiecza to przez ewentualnym uszkodzeniem akumulatora lub też zwarciem na wyjściu/uszkodzeniem przewodów.
Nasza ładowarka posiada unikalną funkcję wzbudzania dodatkowego akumulatora.
Aktywuje się ja poprzez naciśnięcie wbudowanego przycisku i układ dostarczy napięcie 12V o małym natężeniu.
Przydatna funkcja, jeżeli nasz akumulator LFP (LiFePO4) został wyłączony przez BSM z powodu jego całkowitego rozładowania.
Kolejną unikalna funkcją naszej ładowarki DC/DC jest ładowanie akumulator rozruchowego.
MR50 ładuje akumulator rozruchowy z akumulatora dodatkowego prądem o małym natężeniu.
Pozwoli to na utrzymanie akumulatora głównego w naładowaniu w przypadku gdy pojazd stoi dłuższy czas.
Aby ładowanie nastąpiło muszą być spełnione następujące warunki:
- Ta funkcja działa tylko w trybie pracy "po sygnale" a na jego wejściu brak sygnału (silnik wyłączony).
- Napięcie na akumulatorze dodatkowym jest wyższe od 13.8V,
- Napięcie na akumulatorze rozruchowym wynosi mniej niż 12.2V,
- Ładowanie trwa do momentu, gdy na akumulatorze dodatkowym napięcie nie spadnie poniżej 13.6V,
Ta funkcja spisze się, gdy akumulator dodatkowy jest ładowany przez regulator ładowania z modułów fotowoltaicznych lub zewnętrznej ładowarki 230V.
Ograniczenie prądu ładowania
Standardowo ładowarka może dostarczyć prąd ładowania o wartości do 50A, użytkownik może ustawić mniejszy prąd ładowania tj 30A.
Idealna funkcja, gdy mamy alternator o mniejszej wydajności prądowej (starsze pojazdy) lub pojemność/specyfikacja akumulatora nie pozwala na ładowanie większym prądem.
Funkcje finalnego produktu mogą się zmienić, możliwość zmian parametrów.
Planowana dostępność: III kwartał 2024
Zaprojektowano i wyprodukowano w Polsce.
Napięcie pracy:
- 10-15.5V
- 14.4V ± 0.2V
- <
- <
Maksymalny prąd ładowania ok
- 50A @ Uwe >12V @ temp wew 25°C
Maksymalny prąd pobierany z akumulatora rozruchowego (podczas pracy silnika - ładowanie)
- do
Prąd jałowy (brak ładowania, wyłączony)
Tolerancja napięcia wyjściowego (przy obciążeniu poniżej 2A i napięciu nominalnym >12V):
- ± 2%
Maksymalna wartość bezpiecznika (dodatkowe, gdy długie przewody)
- 80A (Wejście)
- 60A (Wyjście)
Zalecana minimalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 100Ah (LiFePO4)
- 200Ah (AGM,WET)
- 300Ah (GEL)
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 700Ah
Rodzaj akumulatora:
- samochodowe (z płynnym elektrolitem),
- żelowe,
- AGM,
- trakcyjne,
- LiFePo4 (z BMS)*
Wymiary:
- Wys.
- Szer.
- Dł.
Temperatura pracy
- -20°C - 40°C
Chłodzenie:
- Aktywne (wentylator)
Zabezpieczenia
- Temperaturowe,
- Zwarciowe,
- Przed zbyt niskim napięciem akumulatora rozruchowego (ograniczenie prądu lub brak ładowania),
- Przed zbyt wysokim napięciem na wyjściu
Sygnalizacja
- Wewnętrzny LED lub opcja zewnętrzny
Powiadom o dostępności Jeśli wariant produktu któego szukasz nie jest obecnie dostępny, wpisz swój adres e-mail. Jak tylko się pojawi na stanie, od razu zostaniesz o tym poinformowany