Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA50
- -20,00 zł
- Bestseller
Kod EAN: 5903816964601
Kod produktu: SA50
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
Moduł ładowania akumulatora – separator SA-50 nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych
Wyprodukowany przez nas w Polsce moduł ładowania akumulatora SA-50 to separator akumulatorów, który sprawdzi się, gdy posiadasz dodatkowy akumulator w samochodzie, kamperze czy przyczepie kempingowej. Jego głównym zadaniem jest oddzielenie dodatkowego akumulatora od systemu pojazdu, gdy silnik jest wyłączony, co zapewnia niezależne zasilanie dla wszelkich urządzeń podłączonych do dodatkowego akumulatora. Dzięki temu separator akumulatora pozwala swobodnie korzystać z urządzeń elektrycznych, takich jak sprzęt audio, lodówki turystyczne, wyciągarki w samochodach terenowych, CB radio i wiele innych, nie martwiąc się o wyczerpanie energii głównego akumulatora pojazdu.
Moduł ładowania dodatkowego akumulatora – jak działa separator do akumulatora SA40 TECHTRON®?
Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA50 ma za zadanie separować dodatkowy akumulator do samochodu, gdy silnik pojazdu jest wyłączony – nie dopuszcza do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju, gdy korzystamy z odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora. Rozdzielacz ładowania akumulatorów (co 1 sekundę) monitoruje napięcie głównego akumulatora – jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V, co dzieje się tylko po uruchomieniu silnika (ładowanie z alternatora), to moduł spowoduje przepływ prądu po 10 sekundach do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się dioda LED informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika separator ładowania akumulatorów SA 50 odłączy dodatkowy akumulator od głównego w momencie osiągnięcia napięcia w ustalonym przez użytkownika progu. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika.
Co zapewnia powyżej opisany sposób działania separatora ładowania dodatkowego akumulatora SA-50?
Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy wydajność alternatora jest duża, a co za tym idzie wzrośnie napięcie ponad ok 13.4V / 26.8V, to układ ładowania dodatkowego akumulatora przepuści napięcie i będą ładowane dwa akumulatory w samochodzie.
Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu – nastąpi spadek napięcia) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane wg ustalonego progu. Jest to zabezpieczenie instalacji przed jej przeciążeniem.
Moduł ładowania akumulatora SA50 umożliwia ręczne połączenie dwóch akumulatorów (poprzez naciśnięcie przycisku) w celu wspomagania zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu.
Kiedy i gdzie sprawdzi się separator do akumulatora SA50?
Separator do akumulatora SA40 (dawniej SA50) zastosuj wtedy, gdy oprócz ładowania akumulatora, będą do niego podłączone drobne obciążenia tj. Webasto, małe oświetlenie LED, mała ładowarka do telefonu/rejestratora trasy/nawigacji. Jeżeli pobór mocy będzie większy, czyli pojawi się przetwornica, lodówka, większe ładowarki to zastosuj separator ładowania akumulatora SA1OO TECHTRON®. W każdym przypadku upewnij się, czy instalacja pojazdu umożliwia zastosowanie modułu – układ nie reguluje napięcia i prądu!
Separator akumulatorów SA40 ma zastosowanie w:
- systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach;
- samochodach serwisowych;
- zasilaniu wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.;
- izolowaniu akumulatorów w innych systemach.
Moduł SA50 zastępuje moduł SA40 (SA-40) od dnia 25.08.2023. W najnowszej wersji wprowadzono zabezpieczenie termiczne oraz zabezpieczenie przeciążeniowe modułu i instalacji pojazdu.
Więcej informacji można przeczytać na blogu. Sprawdź „Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40”.
Charging module for auxiliary 12V / 24V 40A battery.
Auxiliary battery charging system - separator - for cars, trailers and motorhomes and more SA-50
The advanced module SA50 is designed to charge an extra battery when the vehicle engine is running (charge from the alternator) and prevent the main battery from being discharged while parked when using appliances connected to an auxiliary battery. The module monitors the main battery voltage continuously (every 1 second) - if it detects an increase of more than 13.4V, which happens only when the engine is started, the module will cause a flow of current after 10 seconds to the auxiliary battery. At the same time, a LED informing the user of this will turn on. When the engine is turned off, the system will disconnect the auxiliary battery from the main one when the voltage at a user-defined threshold is reached. Discharging the battery would prevent the engine from starting later.
This ensures that:
- The main battery is always charged with priority. When starting the engine, the main battery will be charged first (unless the alternator capacity is high and thus the voltage increases above approx. 13.4V / 26.8V, then two batteries will be charged).
- If the alternator will not be able to recharge the batteries when engine is working (e.g. instantaneous high current consumption - voltage drops), the charging of the auxiliary battery will be interrupted according to a fixed threshold.
- The module makes it possible to manually connect two batteries (by pressing a button) to power the equipment with a particularly high current consumption.
The battery insulator is applicable in:
- Power supply system for camper trailers, motorhomes,
- Service vehicles,
- Powering any device in the car using an auxiliary battery: audio equipment, portable refrigerators, winches, CB radios, etc.
- Isolation of batteries in other systems.
Main features
- No mechanical elements (relay),
- Low power consumption without load,
- High efficiency nominally 99.9%,
- Short circuit proof,
- Adjustable disconnection threshold from the main battery,
- LED signalling,
- Manual switching on,
- OC type output (a signalling LED can be connected),
- Works with 12V or 24V voltage - automatic adjustment.
Napięcie pracy:
12V: 10-16VDC
24V: 20-30VDC
Automatyczne wykrywanie
Maksymalny prąd przepływu
40A, chwilowy 50A
Maksymalna zalecana wartość bezpiecznika
40A
Zalacany maksymalny bezpiecznik
35A
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:
dla SA50 do 60Ah lub większe przy zastosowaniu ZA50 z ustawionym wyższym progiem odłączenia.
Rodzaj akumulatora ołowiowe:
samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne
Tolerancja pomiaru:
± 5%
Wymiary:
Wys. 22 mm
Szer. 62 mm
Dł. 74 mm
Temperatura pracy
-20°C - 50°C
Schemat połączenia:
Test odporności na zwarcie:
Opinie
Dodanie oceny i komentarzy możliwe jest tylko dla osób posiadających konto w sklepie TECHTRON które zakupiły produkt.
Opinie dodane przed 01.01.2023 pochodzą od osób, które oświadczyły, że nabyły dany produkt lub go używały i nie są weryfikowane.
Administrator ma prawo do niepublikowania opinii sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego lub nie odzwierciedlają właściwości produktu.
Krzysiek
04-03-2020
Jak napisali poprzednicy, układ działa i spełnia swoje zadanie.
Emil
03-02-2019
Czy taki moduł może ładować drugi akumulator, który jest awaryjnym źródłem prądu podłączonym szeregowo do głównego akumulatora, załączany heblem? Czy w takim przypadku moduł musi być rozłączany przy łączeniu dwóch aku?
Zdzichu
02-02-2019
Ale żeby ładować aku 100Ah potrzebny byłby zestaw SA40 i ZA 40 ?
28-12-2018
Problemy z rozładowanym akumulatorem minęły, układ spełnia swoją rolę.
26-08-2018
Na początku układ stwarzał problemy, odesłaniem do reklamacji. Nic nie stwierdzono, okazało się że winą było złe podłączenie przewodu minusowego, który to był podłączony od masy samochodu a nie bezpośrednio do akumulatora. Udało się rozwiązać problem dzięki sugestii sklepu.
01-07-2018
sprawdza się
10-03-2018
Układ działa poprawnie
Arek
13-02-2018
Pierwszy raz podczas zimy nie mam problemu z uruchomieniem samochodu gdy korzystam z webasto. Moduł świetnie się spisuje w swojej roli.
Tomasz Glaza
27-08-2017
nieporównywalnie lepszy od sla. Właśnie wymieniłem go na SA40. Raz że lepsze połączenie to działa stabilniej no i mogę sobie ustawić kiedy odłączy się od głównego akumulatora.
klient
03-08-2017
czy moduł mogę wykorzystać do zasilania webasto?
--
Odpowiedź sprzedawcy:
Tak, bez problemu można wykorzystać moduł SA40 do ładowania akumulatora dodatkowego do którego będzie podłączone ogrzewanie postojowe.
Bartek
22-07-2017
W końcu coś porządnego!