Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA50

Brak ocen
  • Kod produktu: SA-50
  • Gwarancja: Producenta, 12 miesiący
  • Dostępność: Dostępny "od ręki"
  • EAN: 5903816964601

Przesyłka tego produktu:

  • przedpłata: od 20,00 zł
  • pobranie: od 40,00 zł
  • Wysyłka

185,00 zł z VAT

150,41 zł netto

185
  • Dostępność: Dostępny "od ręki"
  • Dodaj do porównania

    CA Raty

    Zaznacz Dodatkowe akcesoria

    Przełącznik panelowy do układów TBP i RBS - TBS Electronics

    145,00 zł z VAT
    117,89 zł netto

    Przewód 10mm2 czarny + czerwony

    42,00 zł z VAT
    34,15 zł netto

    Konektor widełkowy do modułu SA40/ZA40/MR

    2,00 zł z VAT
    1,63 zł netto

    Bezpiecznik szklany rurkowy do oprawy

    5,00 zł z VAT
    4,07 zł netto

    Konektor oczkowy 10mm2/8

    7,00 zł z VAT
    5,69 zł netto

    Gniazdo bezpiecznika nożowego 20A

    15,00 zł z VAT
    12,20 zł netto

    Bezpiecznik płaski nożowy

    1,50 zł z VAT
    1,22 zł netto

    Oprawa bezpiecznika ANL 300-600A TBS

    170,00 zł z VAT
    138,21 zł netto

    Konektor widełkowy do modułu SA40/ZA40/MR

    2,00 zł z VAT
    1,63 zł netto

    Konektor oczkowy 25mm2/10

    9,00 zł z VAT
    7,32 zł netto

    Przewód 25mm2 czarny + czerwony

    58,00 zł z VAT
    47,15 zł netto

    System do ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych SA-50





    Zaawansowany moduł SA40 v3 ma za zadanie separować dodatkowy akumulator gdy silnik pojazdu jest wyłączony (nie dopuszcza do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju gdy korzystamy z odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora). Moduł stale (co 1 sekundę) monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V, co dzieje się tylko po uruchomieniu silnika (ładowanie z alternatora), to moduł spowoduje przepływ prądu po 10 sekundach do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się dioda LED informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ odłączy dodatkowy akumulator od głównego w momencie osiągnięcia napięcia w ustalonym przez użytkownika progu. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika.

    Taki sposób działania zapewnia:

    • Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy (chyba że wydajność alternatora jest duża, a co za tym idzie wzrośnie napięcie ponad ok 13.4V / 26.8V to układ przepuści napięcie będą ładowane dwa akumulatory).
    • Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu - nastąpi spadek napięcia) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane wg ustalonego progu. Jest to zabezpieczenie instalacji przeg jej przeciążeniem.
    • Moduł umożliwia ręczne połączenie dwóch akumulatorów (poprzez naciśnięcie przycisku) w celu wspomagania zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu.


    Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:

    • systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
    • Samochodach serwisowych,
    • zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
    • izolowanie akumulatorów w innych systemach.

    Produkt wyprodukowany w POLSCE

     Więcej informacji można przeczytać na blogu, temat: Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40


    W najnowszej wersji wprowadzono dodatkowo kilka układów pomiarowych tj:

    • Zabezpieczenie termiczne
    • Zabezpieczenie przeciążeniowe modułu i instalacji pojazdu


    Dobór modułu

    Moduł SA50 zastosuj wtedy, gdy oprócz ładowania akumulatora będą podłączone drobne obciążenia tj Webasto, małe oświetlenie LED, mała ładowarka do telefonu/rejestratora trasy/nawigacji.
    Jeżeli pobór mocy będzie większy, czyli pojawi się przetwornica, lodówka, większe ładowarki to zastosuj moduł SA1OO.

    Upewnij się że instalacja pojazdu umożliwia zastosowanie modułu. Układ nie reguluje napięcia i prądu.


    Moduł SA50 zastępuje moduł SA40 od 25.08.2023


    Charging module for auxiliary 12V / 24V 40A battery.


    Auxiliary battery charging system - separator - for cars, trailers and motorhomes and more SA-50
    The advanced module SA50 is designed to charge an extra battery when the vehicle engine is running (charge from the alternator) and prevent the main battery from being discharged while parked when using appliances connected to an auxiliary battery. The module monitors the main battery voltage continuously (every 1 second)  - if it detects an increase of more than 13.4V, which happens only when the engine is started, the module will cause a flow of current after 10 seconds to the auxiliary battery. At the same time, a LED informing the user of this will turn on. When the engine is turned off, the system will disconnect the auxiliary battery from the main one when the voltage at a user-defined threshold is reached. Discharging the battery would prevent the engine from starting later.

    This ensures that:
    • The main battery is always charged with priority. When starting the engine, the main battery will be charged first (unless the alternator capacity is high and thus the voltage increases above approx. 13.4V / 26.8V, then two batteries will be charged).
    • If the alternator will not be able to recharge the batteries when engine is working (e.g. instantaneous high current consumption - voltage drops), the charging of the auxiliary battery will be interrupted according to a fixed threshold.
    • The module makes it possible to manually connect two batteries (by pressing a button) to power the equipment with a particularly high current consumption.
    The battery insulator is applicable in:
    • Power supply system for camper trailers, motorhomes,
    • Service vehicles,
    • Powering any device in the car using an auxiliary battery: audio equipment, portable refrigerators, winches, CB radios, etc.
    • Isolation of batteries in other systems.

    Main features
    • No mechanical elements (relay),
    • Low power consumption without load,
    • High efficiency nominally 99.9%,
    • Short circuit proof,
    • Adjustable disconnection threshold from the main battery,
    • LED signalling,
    • Manual switching on,
    • OC type output (a signalling LED can be connected),
    • Works with 12V or 24V voltage - automatic adjustment.
    Dane techniczne

    Napięcie pracy:

    12V: 10-16VDC
    24V: 20-30VDC
    Automatyczne wykrywanie

    Maksymalny prąd przepływu

    40A, chwilowy 50A

    Maksymalna zalecana wartość bezpiecznika

    40A

    Zalacany maksymalny bezpiecznik

    35A


    Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:

    dla SA50 do 60Ah lub większe przy zastosowaniu ZA50 z ustawionym wyższym progiem odłączenia.

    Rodzaj akumulatora ołowiowe:

    samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne

    Tolerancja pomiaru:
    ± 5%

    Wymiary

    Wys. 22 mm
    Szer. 62 mm
    Dł. 74 mm

    Temperatura pracy

    -20°C - 50°C


    Prezentacja video wersji v1




    Schemat połączenia:



    Test odporności na zwarcie:

    Produkty pokrewne

    Inne produkty z tej samej kategorii

    Zapytaj o ten produkt

    weryfikator

    Nie znalazłeś szukanego urządzenia?
    Potrzebujesz fachowej porady w doborze?
    Napisz do nas e-mail na:
    sklep@techtron.pl