Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR20
- -20,00 zł
Kod EAN:
Kod produktu: MR20
- Koszt wysyłki: od 0,00*
- cennik
- Paynow
- Visa
- MasterCard
- GooglePay
- Blik
- ApplePay
- CreditAgricole
Układ ładowania dodatkowego akumulatora 12V
Układ ładowania dodatkowego, akumulatora w samochodzie - MR to moduł regulujący napięcie i ograniczający prąd.Ładowarka DC/DC MR20 - Kompatybilny układ ładowania również z samochodami z układem Start - Stop oraz Smart alternator / Inteligentnym ładowaniem.
W 2023 roku wprowadzamy zupełnie nowy moduł MR. Nowy projekt i zupełnie nowa konstrukcja, która nie wymaga oddzielania całkowitego minusa (minus (masa) może być wspólna) i dodatkowego układu do jego wyłączenia.
Model MR20 zastępuje układy MR12 i MR25, może ładować akumulatory o pojemności od ok 80 do 250Ah.
Jest to układ, który ogranicza prąd ładowania (bez regulacji) do wartości ok max 20A (@ Uwe >12V) i dlatego nadaje się do ładowania mniejszych akumulatorów. Mały akumulator, gdy jest mocno rozładowany potrafi przyjąć duży prąd co powoduje zmniejszenie jego trwałości, a w skrajnych przypadkach do jego uszkodzenia.
W układzie napięcie nie jest regulowane i wynosi ono ostatecznie ok 14,4V.
Jest to napięcie optymalne dla większości akumulatorów.
W specyfikacjach akumulatorów GEL, AGM oraz LifePO4 można znaleźć właśnie takie napięcie ładowania.
Nasze testy wykazały że ładowanie akumulatora LifePO4 do napięcia 14.4V tak samo naładuje akumulator jak i ładowanie końcowe napięciem 14,6V. Dodatkowo nie ma ryzyka przekroczenia napięcia i automatycznego rozłączenia BMS przed pełnym naładowaniem akumulatora.
Potrzebny większy prąd ładowania? Wybierz dwie sztuki układu MR20, które należy połączyć równolegle (+ do +, - do -, oraz sterowanie CTRL do dwóch układów). Przewody powinny mieć taką samą długość.
Kiedy stosujemy moduł MR?
Ten produkt stosuje się w przypadku:
- Akumulator ma niedużą pojemność,
- Alternator nie ma dużej wydajności (zabezpiecza przed przeciążeniem),
- Chcemy ograniczyć prąd ładowania akumulatora oraz nie przekroczyć napięcia ładowania (14,4V) w celu wydłużenia żywotności akumulatora,
- W pojazdach z systemem Start-Stop,
- Pojazd posiada inteligentne ładowanie.
Jak się włącza układ MR20?
Ważna funkcjonalność
Pierwsza funkcjonalność to ograniczenie prądu ładowania.
Po osiągnięciu napięcia poniżej 11.2V moduł całkowicie przerywa ładowanie pobierając jedynie prąd na własne potrzeby (poniżej 0.02A)
Druga funkcjonalność to opóźniony start ładowania
Trzecia funkcjonalność to niski prąd jałowy
Czwarta funkcjonalność to miękki start i miękkie kończenie ładowania
Więcej informacji znajdą Państwo na blogu eksperckim (poprzednie modele MR12 i MR25)
Opis modułu regulującego ładowanie MR
Moduły MR3, MR5, MR8 są niedostępne.
Moduł regulujący MR-20 to prostownik, która posiada 3 etapowy proces ładowania akumulatora.
Moduł możemy zastosować do ładowania akumulatorów AGM, GEL, z płynnym elektrolitem oraz akumulatorów LiFePO4*.
Ostateczne napięcie ładowania 14.4V jest napięciem dość uniwersalnym i optymalnym dla większości akumulatorów pracujących cyklicznie.
Cyklicznie to znaczy ładowanie i rozładowanie nawet codzienne lub co kilka dni.
Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR działa tylko podczas jazdy jak jest sterowany przez stacyjkę.
*-Wymagany układ BMS, który nadzoruje proces ładowania i umożliwia ładowanie akumulatora w temperaturach poniżej 0°C.
Układ może zastąpić inne układy np Orion Smart czy Renogy.
Razem z układem MR można zastosować również układ ładowania z paneli fotowoltaicznych poprzez regulator MPPT. Układ może pracować jednocześnie i prądy ładowania będą się sumować. Dla przykładu M20, prąd 20A + panel np 6A. Daje to nam razem 26A ładowania akumulatora. Ważne, aby napięcie z regulatora PV było niższe niż 15V.
Należy pamiętać, że układ służy do uzupełniania energii w akumulatorach dodatkowych i nie służy on do dokładnego, solidnego naładowania, które można przeprowadzić tylko lokalnie przez odpowedni czas i bez obciążenia podłączanego akumulatora.
Ze względu na charakterystykę pracy (jazdy) samochodu, która czasem trwa kilkanaście minut lub kilka godzin, a rozładowanie akumulatora trwa znacznie dłużej może zajść potrzeba doładowania akumulatora przez dłuższy czas za pomocą ładowarki sieciowej.
Pamiętaj o tym w szczególności, gdy wykorzystujesz akumulatory AGM/GEL/Wet.
Zaprojektowano i wyprodukowano w Polsce.
Napięcie pracy:
- 10-15.5V
- 14.4V ± 0.2V
- <1.8A
- <13V
Maksymalny prąd ładowania ok
- 20A @ Uwe >12V @ temp wew 25°C
Maksymalny prąd pobierany z akumulatora rozruchowego (podczas pracy silnika - ładowanie)
- do 25A
Prąd jałowy (brak ładowania, wyłączony)
- 0.005A
Tolerancja napięcia wyjściowego (przy obciążeniu poniżej 2A i napięciu nominalnym >12V):
- ± 2%
Maksymalna wartość bezpiecznika (dodatkowe, gdy długie przewody)
- 40A (Wejście)
- 30A (Wyjście)
Zalecana minimalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 60Ah (LiFePO4)
- 80Ah (AGM,WET)
- 100Ah (GEL)
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:
- 200Ah
Rodzaj akumulatora:
- samochodowe (z płynnym elektrolitem),
- żelowe,
- AGM,
- trakcyjne,
- LiFePo4 (z BMS)*
Wymiary:
- Wys. 48mm
- Szer. 145mm
- Dł. 80mm
Temperatura pracy
- -20°C - 40°C
Chłodzenie:
- Aktywne (wentylator)
Zabezpieczenia
- Temperaturowe,
- Zwarciowe,
- Przed zbyt niskim napięciem akumulatora rozruchowego (ograniczenie prądu lub brak ładowania),
- Przed zbyt wysokim napięciem na wyjściu
Sygnalizacja
- Wewnętrzny LED
Podłączenie modułu MR20:
Podłączenie modułu MR20:
Aktywny system Start-Stop i działanie modułu MR20: